Czy olej kokosowy jest zdrowy?

Żywienie, jak każda inna dziedzina, ma cykliczne mody. Przykładem tego jest olej kokosowy, który od kilku sezonów okrzyknięty jest superfood. Olej kokosowy to produkt, który ma zarówno zalety, jak i wady. Jednak zanim będzie można dokonać ostatecznej oceny, konieczne jest, aby dowiedzieć się o nim więcej.

Olej kokosowy i jego właściwości 

Olej kokosowy znany jest ze swojego bardzo złożonego składu, który zawiera między innymi witaminy B2, B6, C i E, a także kwas foliowy i wiele innych pierwiastków chemicznych m.in.

  • potas,
  • wapń,
  • magnez,
  • fosfor,
  • żelazo,
  • sód,
  • cynk .

Jest również bogaty w nasycone kwasy tłuszczowe, a mianowicie kwas laurynowy, mirystynowy, palmitynowy, kaprylowy, kaprynowy, stearynowy i kapronowy. Zawiera również grupę niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, w tym kwas oleinowy, linolowy i linolowy. Zdecydowanie największą zaletą oleju kokosowego jest to, że jest to jedyny tłuszcz dietetyczny, który nie powoduje tycia.

Czy olej kokosowy ma właściwości odchudzające?

Również w tej kwestii nie ma zgody. Niektórzy uważają, że średniołańcuchowe trójglicerydy (MCT) dostają się do organizmu bez przekształcania w tkankę tłuszczową. Są natychmiast wykorzystywane do produkcji energii, co przyspiesza tempo przemiany materii. Oznacza to, że po zjedzeniu posiłku wzbogaconego olejem kokosowym zbędne kalorie spalane są szybciej, zapobiegając w ten sposób nadwadze i otyłości. Ponadto olej kokosowy ma silne działanie sycące, dzięki czemu szybko i na długo zaspokaja głód, co może zapobiegać przejadaniu się i podjadaniu między posiłkami. Dlatego mniej jedzenia jest spożywane w ciągu dnia, a tym samym mniej kalorii.Olej kokosowy nie jest magicznym składnikiem odchudzającym, chociaż może sprzyjać odchudzaniu. Należy go jednak stosować w niewielkich ilościach, aby poprawić smak potraw, jednocześnie kontrolując pobór energii. Podczas redukcji nie można polegać na poszczególnych składnikach.

Właściwości zdrowotne oleju kokosowego

Olej kokosowy ma zarówno pozytywne, jak i negatywne strony, dlatego ważne jest, aby spożywać go z umiarem. Połączenie diety opartej przede wszystkim na prostych węglowodanach i nadmiarze tłuszczów nasyconych może szybko i łatwo uszkodzić organizm. Olej kokosowy stosowany w połączeniu z dietą zakładającą ujemny bilans energetyczny może skutecznie wspomóc proces odchudzania. Tłuszcz ten jest również szeroko stosowany w pielęgnacji zewnętrznej i fryzjerskiej. Jest również często stosowany jako wysokoenergetyczny składnik preparatów dla niemowląt. Podsumowując, nie można powiedzieć, że olej kokosowy jest dobry lub zły, ale jego charakter jest inny.

Powiązane artykuły

Profilaktyka stomatologiczna to zdrowie całego organizmu!

Zdrowie jamy ustnej to nie tylko kwestia pięknego uśmiechu,...

Laser frakcyjny nieablacyjny – pozbądź się blizn i rozstępów

Blizny i rozstępy to nie powód do wstydu. Jeśli...

Wybielanie zębów u dentysty — czym jest i ile trwa?

Wybielanie u dentysty różni się od metod domowych przede...

Porada ginekologa online: Twoja pomoc w kryzysowych sytuacjach

Dostęp do ginekologa w Polsce wciąż jest niełatwy, co...

Potrzebujesz ruchu? Zumba w Fordonie czeka na ciebie!

W dzisiejszym świecie niemal każdy z nas skarży się...